11jan/16

Magánfőzés szabályai 2016-tól

Tisztelt Érintettek!

Tájékoztatjuk, hogy módosultak a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Jöt.) magánfőzésre vonatkozó rendelkezései.

A módosítások következtében bevezetésre került a Párlat Adójegy, amely a magánfőző nevére kiállított, sorszámozott, papír alapú, vagy elektronikus vámhatósági igazoló szelvény, ami 1 liter magánfőzött párlat után 700 forint jövedéki adó megfizetését, valamint ellenőrzéskor darabonként 1 liter párlat eredetét igazolja. A párlat adójegyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal megyei, illetve fővárosi adó- és vámigazgatóságai (továbbiakban: Igazgatóságok) fogják a kérelmezők részére kibocsájtani.

Párlat adójegy igénylése, kiadása:

Párlat adójegyet csak az a magánfőző igényelhet, aki a desztillálóberendezés megszerzését a tulajdonszerzéstől számított 15 napon belül előzetesen bejelentette a lakóhelye szerinti önkormányzati adóhatóság részére. A magánfőzőnek a 2016. évi első igényléskor legalább 3.500,- forintot kell megfizetnie (tárgyévben első alkalommal legalább 5 db adójegyet kell igényelni).

A Jöt. 67/A. § (5d) bekezdése alapján az adójegy kiadásáról a desztillálóberendezés tárolási, használati helye szerinti önkormányzatot tájékoztatni kell az Igazgatóságoknak.

Párlat adójegy kiadása abban az esetben valósulhat meg a magánfőzők részére, ha a desztillálóberendezéssel kapcsolatos információ az Igazgatóságok elektronikus nyilvántartásában megtalálható, vagy az önkormányzati adóhatósággal történt egyeztetés során az Igazgatóságok megállapítják, hogy a bejelentést a magánfőző megtette, és a jövedéki adót megfizette. Az adott évben legfeljebb 86 db párlat adójegy igényelhető. Amennyiben a tárgyévben korábban az igénylő részére kiadott párlat adójegyek mennyisége a feldolgozás alatt álló párlat adójegy megrendelőben szereplő mennyiséggel együtt meghaladja a 86 darabot, akkor – a párlat adójegy megrendelőben foglaltaknak részben helyt adva – a tárgyévben még kiadható párlat adójegyet ki kell adni az Igazgatóságoknak a magánfőzők részére. Amennyiben a tárgyévben a magánfőző korábban már átvett 86 db párlat adójegyet és ennek ellenére újabb párlat adójegy megrendelőt nyújt be, a párlat adójegy megrendelést el kell utasítania az Igazgatóságoknak.

A Jöt. módosításával egy új elektronikus nyomtatvány kerül bevezetésre „NAV_J27 – Magánfőzők párlat adójegy megrendelése” néven (továbbiakban: párlat adójegy megrendelő), amely elektronikusan és papír alapon egyaránt benyújtható (írásban személyesen, postai úton, telefaxon, vagy elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül) a lakóhely szerint illetékes Igazgatóságok részére.

Az Egységes Képviseleti Nyilvántartás 2016. január 1-jei bevezetését követően a magánszemélyek – ügyfélkapus jogosultságuk birtokában – előzetes vámhatósági regisztráció nélkül is be tudják nyújtani beadványaikat.

  1. előtt magánfőzésben előállított párlat utáni adózási szabályok:

Az önkormányzati adóhatóságnál regisztrált magánfőzőknek a 2015. évben magánfőzés keretében előállított párlat után 2016. január 15-ig kell adóbevallást benyújtani és a bevallással együtt az éves átalányadót (1.000,- forint) megfizetni a lakóhely szerinti önkormányzati adóhatóság részére. Az illetékes önkormányzat a magánfőző adóbevallásáról értesíti a vámhatóságot.

Tarcal község Önkormányzata

30dec/15

Fogorvosi közlemény!

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy településünkön

  1. január 1-től a fogorvosi feladatokat Dr. Brugoviczky Zsolt és Dr. Szabolcsi Dávid fogorvosok látják el.

A rendelési idő:

hétfő: 15:00-21:00
szerda: 8:00-14:00
csütörtök: 8:00-14:00 (+iskolafogászat)
péntek: 14:00-20:00

Tarcal község Önkormányzata

27dec/15

Sokat tanultunk

Életünk kulturális közfoglalkoztatottként a 6 puttonyos Borfaluban

Egyszer már alkalmunk volt néhány mondatban beszámolni kulturális közfoglalkoztatottként végzett munkánkról, feladatainkról a tarcali 6 Puttonyos Borfaluban, és a Tarcalon megrendezésre került eseményeken.
Az év vége felé járva újfent lehetőségünk nyílt egy kis ”élménybeszámolóra” egyfajta évösszegzőre, hála érte főnökünknek és egyben mentorunknak Kovácsné Drozda Arankának. Csöppet sem mondanánk az éven végzett munkánkat unalmasnak, vagy egyhangúnak és ez a változatosság egy kicsit üdítőleg hatott a mozgalmas és fárasztó munkanapokon.
Mindketten dolgoztunk már több ezt megelőző munkahelyen, de ennyire változatos és sokszínű munkája még egyikünknek sem volt. Bátran mondhatjuk el magunkról, hogy sokat tanultunk az itt eltöltött idő során, feladatokból, egymástól, a többi kollégától. Az elsőre bonyolult masinériának tűnő fénymásoló ketyerén végzendő feladatok, melyeket olykor bátortalanul próbáltunk elvégezni, mára rutin műveletté váltak. Idővel a galéria berendezésébe is belerázódtunk/beletanultunk, hiszen volt alkalmunk több ízben is berendezni az itt kiállító művészek igényeinek megfelelően a helyszínt. Próbáltuk minden feladatból kivenni a részünket, legyen szó grafikai munkákról, vagy akár kenyérsütésről, felszolgálásról, a sok-sok rendezvényről melyeken a háttér munkákban segédkeztünk, sütöttünk, főztünk, hangosítottunk, fotóztunk, csak hogy néhány feladatot megemlítsünk a teljesség igénye nélkül.

Tállya -alkotóház 2015 kultközfogl_2
A megszámlálhatatlan mennyiségű szórólapok, plakátok, egyéb szerkesztést igénylő nyomtatványok elkészítésének mibenlétét, a formai követelményeket is el kellett sajátítanunk, mindehhez főként Aranka türelmére volt szükség, remélhetőleg mára elégedett tanítványaival. De ha már szót ejtünk azokról, akik segítették munkánkat, beilleszkedésünket, akkor meg kell említenünk Ilosvainé Nógrádi Piroskát, Czipelléné Marikát, Andrássyné Klárikát és végül, de nem utolsó sorban Sárkány Mónikát. Ők voltak azok, akik nem csak a mindennapokban, de minden rendezvényen ott voltak a háttérben velünk együtt, és ők voltak azok, akik mindig tudták, hogy mit hol talál az ember, legyen szó akár a saját fejéről is, melyet elhagyott valahol egy nagyobb rendezvény kavalkádjában.
Mert hát ugye szép számban voltak események rendezvények, nem csak Tarcalon, de a környék településein is, ahol Tarcal képviseltette magát szerény kis csapatunkkal.
Csak hogy egy pár rendezvényt megemlítsünk a fennemlítettek közül.
Családi és Gyermeknap, Szent Iván-éji Vigasság, III. Monoki Babfesztivál, XX. Tarcali Napok…

Mindketten reméljük, hogy senkinek nem okoztunk csalódást munkánk során, ezalatt a közel egy év alatt, és bízunk benne, hogy még sok rendezvényen találkozhatunk önökkel a közeljövőben!

 

Titkóné Takács Mónika; Gergely Tamás

10dec/15

F I G Y E L E M !

Felhívjuk a lakosság figyelmét, hogy a B-A-Z. Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságra lakossági bejelentés érkezett, miszerint egyes emberek a katasztrófavédelem munkatársaira hivatkozva, a gázüzemű készülékek gázcsatlakozóinak cseréjét ajánlják fel a gyanútlan áldozatoknak, azonban a szolgáltatást a piaci árnál jóval magasabb áron végzik el. A megye területén tűzvédelmi ellenőrzésre csak a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és helyi szerveinek ügyintézői jogosultak, akik minden esetben, egyenruhában, szolgálati igazolványuk felmutatását követően hajtják végre a szükséges ellenőrzéseket.

Az esetleges hiányosságok feltárását követően kollégáink semmilyen esetben nem foglalkoznak tűzvédelmi eszközök, berendezések, gázcsatlakozók értékesítésével, beszerelésével és készpénzt sem kérnek, vagy fogadnak el! A katasztrófavédelem nem áll szerződésben egetlen olyan szolgáltatóval sem, akivel a fenti szolgáltatásokat végzi, végezteti!

Amennyiben az ellenőrzést végrehajtó személy önmagát előzetesen nem igazolja, kérjék tőle a szolgálati igazolvány felmutatását. Abban az esetben, ha az illető hatósági személyazonosságára, szervezeti állományba tartozására nézve kétség merülne fel, haladéktalanul értesítsék a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságot a + 36/46-502-962-es telefonszámon.

                                                                                                                             Tarcali Közös Önkormányzati Hivatal

08dec/15

TARCAL KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA Szeretettel meghívja Önt és kedves családját a MINDENKI KARÁCSONYA ünnepségre,

melyet a Tarcal – AGORÁN rendezünk
2015. december 20-án,vasárnap.

14.00 -tól ADVENTI AJÁNDÉK VÁSÁR

16.00 IV. ADVENTI GYERTYAGYÚJTÁS
Ökumenikus szertartás

ÜNNEPI MŰSOR
Közreműködik: Kikelet Bölcsőde és Óvoda gyermekei,
Klapka Gy. Általános Iskola diákjai,
STOLEN WORDS EGYÜTTES

Ünnepi köszöntőt mond:

BUTTA LÁSZLÓ polgármester

Versenyek eredményhirdetése:

KARÁCSONYI DALLAMOK
GEROME ÉS A MILORD EGYÜTTES

Vendégeinket forralt borral, forró teával, süteménnyel és mézessel kínáljuk.

KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET!

“Legyen ünnep az égben és ünnep a Földön….”

tarcaladvent_thumb

03dec/15

TARCALI FALINAPTÁR

Tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy Tarcal község Önkormányzata minden tarcali család részére 1 db 2016. évi falinaptárt ajándékoz.

A naptár átvehető munkanapokon:

  1. december 7-től december 18-ig

a Tarcali Közös Önkormányzati Hivatal előterében, az alábbi időpontokban:

 

hétfő:               8.00-16.00-ig

kedd:               8.00-16.00-ig

szerda:            8.00-16.00-ig

csütörtök:        8.00-16.00-ig

péntek:            8.00-12.00-ig

 

 

A 65 éven felülieknek nem kell átvenni a naptárt, mert azt a karácsonyi támogatás kifizetésekor otthonukba szállítjuk.  

Az átvételt a család egyik nagykorú tagjának, aláírásával kell igazolnia, vagy átveheti szomszéd,  rokon is.

 

Tarcal község Önkormányzata